Tuesday 19 April 2011

lokasi Penarik Inn

           Conrad Hilton pernah berkata “ WHAT THREE THINGS MADE A GREAT HOTEL “ and replying ‘ LOCATION, LOCATION, LOCATION ‘. Dan Lord Forte pun berkata ‘ LOCATION, MANAGEMENT, MANAGEMENT ‘.
Bersesuian dengan kata kata ini, Penarik Inn berlokasi di Kampung Penarik di daerah Setiu iaitu bahagian Utara Negeri Terengganu.
            Penarik Inn berhadapan dengan Laut China Selatan yang pemandangannya menghala ke pulaupulau yang indah seperti Pualau Perhentian, Pulau Redang, Pulau Elang Tengah, Pulau Bidong dan pulaupulau kecil yang lain. Pulaupulau ini terkenal dengan kecantikan dan keunikan batu karangnya       ( coral ), pasir yang putih, air yang jernih dan hidupan laut yang berwarnawarni. Jauhnya 60KM dari Bandar Kuala Terengganu dan 50KM dari Lapangan Terbang, dan ia merupakan jalan alternatif pantai untuk ke Kelantan.
            Sungai Setiu yang mengalir sepanjang 8KM ke Kuala Setiu dan lokasinya terletak di bahagian belakang Penarik Inn. Keunikan kombinasi ini sukar untuk dibandingkan keistimewaannya dengan tempat lain kerana  bentuk muka buminya; laut didepan dan sungai di belakang. Ini adalah sebahagian daripada ‘Selling Point’ kami. Kawasan ini juga terkenal di kalangan pemancingpemancing sehinggakan pertandingan memancingJoran Granprixpernah diadakan di sini.

No comments:

Post a Comment